Snídaně, které pomohou s hubnutím



Zdravá snídaně-při hubnutí

Zdravý životní styl je soubor několika faktorů. A patří sem bezesporu i strava, která ovlivňuje, jak se člověk cítí, jak na ní bude tělo reagovat. Některé potraviny dokážou člověka utlumit a zaměstnat trávení. Ovšem naštěstí existují i takové, jež dodají tělu vše potřebné a ještě vás nakopnou energií. Získat energii právě ze snídaně je velmi důležité.


Snídaně je základ zdravého jídelníčku a měla by být po výživové stránce nejbohatším jídlem dne. Měla by zajistit dostatek energie a sil minimálně na půlku dne. Zvlášť, pokud chce člověk zhubnout, měl by se zaměřit na úpravu jídelníčku, kde snídaně hraje klíčovou roli. Co tedy snídat? Nechte se inspirovat – přinášíme vám několik tipů na zdravé snídaně.

Vaječná omeleta se zeleninou

Pokud jste žena, stačí dvě vejce, jste-li muž, dopřejte si vejce tři. V mističce je rozkvedlejte, jemně osolte a opečte na kvalitní pánvi buď nasucho, případně na pánvi vymaštěné trochou olejem – omeleta nesmí v oleji plavat. Nakrájejte si k tomu zeleninu, dle svého gusta: rajčátka, salátová okurka, paprika.

Řecký jogurt s ovocem

Řecký bílý jogurt smíchejte s ovocem. Vhodné jsou borůvky, jahody, maliny, mango, ananas, grapefruit. Potrpíte-li si spíše na sladší, pak přislaďte medem či javorovým sirupem. Přidat můžete i jednu až dvě polévkové lžíce ovesných vloček nebo chia či jiná semínka, oříšky.


Quinoa kaše s čokoládou

Quinoa je bohatá na bílkoviny. Stačí ji chvíli povařit ve vodě cca 15 minut, až se voda vyvaří, přilejte mléko, přidejte kávovou lžíci mandlového másla, med nebo javorový sirup a krátce ještě povařte. Dejte do mističky a ochuťte: posypte kaši skořicí a strouhanou vysokoprocentní hořkou čokoládou. Nahoru ještě můžete poklást kolečka z půlky banánu. Kaši lze dělat pokaždé jinak. Výtečná je i s jablky a skořicí.

Ztracená vejce v avokádu

Rozpůlíte avokádo, vydloubnete pecku a do těchto mističek vložíte ztracená vejce. Jak na ztracená vejce? Do kastrůlku dáte vodu a postavíte na plotnu. Mezi tím si nalijete do mističky ocet, kde vyklepnete vejce – ocet udělá kolem vajíčka obal. Jakmile voda v kastrůlku vaří, tak ji promícháte, aby se voda točila dokola. Do tohoto proudu poté vlijete vajíčko ponořené v octu – vlijete opatrně celý obsah i s octem. Vajíčka můžete udělat jedno po druhém, ale i obě naráz. Povaříte dvě minuty a hotovo. Do každé půlky avokáda vložíte vajíčko, jemně posypete solí – já ještě sypu chia semínky. Před vložením vajíčka můžete avokádo posypat sušeným česnekem, pokud jej máte rádi.



Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*