4 tipy – jak překonat strach z létání



Jak překonat strach z létání

Cestovat leteckou dopravou patří dnes již mezi mnohými lidmi za samozřejmost. Ať už do zaměstnání, na dovolenou nebo navštívit vzdálenou rodinu. Letecká doprava je označována za bezpečnou, ba možná i tu nejvíc bezpečnou. Ovšem katastrofy, které se stanou, nahání poté hrůzu, protože mívají dalekosáhlejší následky než nehoda na železniční trati nebo dálnici. O mnohých nehodách, které se dnes a denně stávají, se ani nedozvíme, jsou smutnou součástí našich životů. Kdežto ty letecké jsou ihned medializovány a dopady bývají mnohdy katastrofické.


Přesto si myslíme, že stojí za to překonat strach z létání. Ten může mít u lidí různou intenzitu a rozhodně se není za co stydět. Dle psychologů se jedná o fobii, kterých ve skutečnosti existuje nespočet. Strach z létání je nezřídka vyvolán v kombinaci s klaustrofobií – strach z uzavřených prostor či akrofobii – strach z výšek. Ať už je to jak chce, strach z létání je považován za symptom, který lze ovládnout silou vůle. Strach má mnoho různých stádií i podob. Dostavit se mohou i zdravotní potíže, záchvat paniky, zvracení. Už proto je vhodné se strachu postavit čelem a nenechat ho zvítězit. V dnešním příspěvku vám prozradíme 4 tipy, jak strach přemoci.

Bylinky, jóga, četba

Ještě než vstoupíte na palubu letadla, doporučuje se popíjení bylinkového čaje, jež má uklidňující účinky a vhodná motivace. Zkuste si živě představit cíl vaší cesty: luxusní dovolená, lukrativní pracovní příležitost, rodina, kterou letíte navštívit a jiné příjemné okamžiky. Rovněž je doporučováno před cestou cvičení jógy, alespoň pár prvků. Na palubu si rozhodně vezměte i svou oblíbenou knihu a zkuste se ponořit do svého příběhu.

Dechová cvičení

Buďte k sobě upřímní a přiznejte si, že máte opravdu velký strach. Neustupujte mu, ale naopak se mu čelem postavte. Pomohou vám s tím dechová cvičení, jelikož právě závratě a nevolnosti na zvracení jsou často vyvolány zrychleným dechem, který způsobuje panika. Zhluboka se nadechněte, dech chvíli zadržte a pozvolna vyfoukněte – dechová cvičení opakujte.


Na tlumící léky zapomeňte

Rozhodně zapomeňte na prášky na spaní a další léky, které vás utlumí. Pravdou je, že na okamžik pomohly, ale ve finále jsou velmi nebezpečné. Pod vlivem chemických látek, jež mají za úkol vás utlumit, nereaguje lidský organismus přirozeným způsobem. Dlouhý spánek by mohl způsobit žilní trombózu. Důležité je během letu tělo i trochu rozhýbat. A žádné léky vás strachu nezbaví. To musíte vy sami.

Pohyb vám prospěje

Nemusíte sedět během letu, jako přikutí. Bezpečnostní pásy a neopustit své místo se týká pouze startu a přistání. Během letu se můžete projít po letadle – třeba na toaletu. Pohyb vám rozhodně prospěje, vzniká tak mnohem menší riziko žilní trombózy. Protahujte a masírujte své končetiny. Existují i jednoduché cviky, které během letu můžete provádět.



Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*