skip to Main Content

Proč a jak omezit cukr – vyzkoušejte cukrový detox!

Pauza Od Cukru

Jak mít sladký život? Jednoduše, když zbavíte své tělo závislosti na cukru! Nevěříte? Průměrně každý z nás sní ročně 34,9 kg cukru, což je necelých 96 gramů cukru na den. Podle odborníků a Světové zdravotnické organizace se jedná o dvojnásobnou denní dávku. Velká část populace je na cukru doslova závislá a tato závislost způsobuje nejen kila navíc, ale zvyšuje riziko srdečních chorob, zhoršuje spánek a vzhled pokožky, ale zapříčiňuje i náladovost nebo únavu. Jak se problémů zbavit? Vyzkoušejte být jeden měsíc bez cukru!

Dříve vzácnost, dnes záplava

Cukr, sladké pochoutky a pokrmy byly drahnou dobu vzácností. V minulosti se tolik nesladilo, cukr byl považován ještě za Karla IV. za lék, protože nemocným mohl dodat tolik potřebnou energii na boj s nemocí. O pár staletí později se sice cukr rozšířil, ale byl výsadou těch nejvyšších vrstev společnosti, chudina sladila medem, ovocnými sirupy nebo povidly. V bohatších domácnostech byl cukr skladován jako něco víc, často v uzamčených skříňkách připomínajících trezory. V dnešní době je naopak cukr přítomen ve všem, těžko lze najít potravinu, kde by v nějaké formě nebyl zastoupen. Tento posun zřejmě stojí i za pandemií obezity v západní Evropě a v Severní Americe. Česká populace na tom není lépe.

Získejte zpět kontrolu nad cukrem

Co s tím? Možností, jak se zbavit závislosti na cukru, je měsíční detox. Probíhá postupně, v prvních dnech je vhodné vysadit cukr včetně těch přidaných zcela. Není vhodné konzumovat ani ovoce, mléčné výrobky, brambory, vyhnout byste se měli také alkoholu. Vhodnými potravinami jsou maso, ryby, vajíčka, tofu, méně sladká zelenina, různé druhy ořechů. V dalším týdnu přidejte sladkou zeleninu (mrkev, batáty), jablka a bobulovité ovoce (rybíz, maliny, ostružiny). Následuje týden, kdy můžete zařadit ovoce, včetně toho sladkého (hroznové víno, meloun, jahody). Poslední týden obohaťte o pečivo, chléb, rýži nebo brambory. Pociťujete změnu?

Důležité je vydržet

Po měsíci bez cukru se budete cítit nejen lépe, ale budete i lépe vypadat. Váš spánek bude mnohem kvalitnější, tělo bude odpočatější. Pleť bude čistší a hladší, zmírní se projevy akné, vyrážky a ekzému. S největší pravděpodobností budete o několik kil lehčí, což vás bude motivovat k omezení cukrů i nadále. A máte velkou šanci uspět, podle odborníků jsou nejhorší první tři dny detoxu, kdy budete trpět klasickými abstinenčními příznaky, chuť na sladké vás bude přepadávat neustále. S dalšími dny však bude těchto stavů ubývat a po měsíci vás už ani nenapadne si otevřít u počítače k odpolední kávě balíček sušenek.

Vaše hodnocení:

Nejnovější příspěvky

Sedavý způsob u počítače

Co vše může způsobovat sedavý způsob života a nedostatek pohybu

Moderní technologie usnadňují lidem v mnoha směrech život, i ten pracovní. Drtivá většina z nás tráví většinu pracovního dne usazená do křesla či kancelářské židle před monitorem PC, odkud řeší všechny pracovní…

Diskuze

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top
Vyhledat