Proč by se ženy neměly vyhýbat posilování?



Ženy v posilovně - Ilustrační foto

Ačkoliv je cvičení velmi zdravé a každý o tom ví, existuje sport, kterému se ženy vyhýbají obloukem. Tím je samozřejmě posilování. A je to velká škoda, protože to mnohé z nich docela bavilo, než s tím právě z obav seklo. Myslí si totiž, že zmužní, narostou jim svaly a budou vypadat jako chlapi. To je samozřejmě velký nesmysl, pokud daná žena netrpí nějakou hormonální poruchou, která by ji předurčovala, vypadat jako muž.

Pravidelné posilování (jak s vlastní váhou, tak činkami) sice zvýší osvalení těla, ale neznamená to, že začnou ženy vypadat mohutně a přemrštěně svalnaté. Vezměte si v úvahu, že mnoho žen, které se tomuto sportu věnují, užívají suplementy, aby mohly tuto hranici překročit a navíc je to běh na dlouhou trať – trvá to i několik let. Začne-li žena posilovat a zdravě se stravovat znamená to jen jediné, bude mít pěkné symetrické a pevné tělo. Pro růst svalů je totiž důležitý hormon – testosteron, mužský hormon zodpovědný za „velké svaly“. Tím, že se u žen tento hormon vyskytuje jen v minimální míře, není potřeba se obávat velkých svalů.


Proč se ženy nemají bránit posilování?

  • Ztráta tělesného tuku – jakmile zapojíte svaly, budete ztrácet tuk. Navýšením kvality a podílu svalové hmoty se sníží procento tělesného tuku. Měření hmotnosti na osobní váze není zrovna ten nejlepší ukazatel, jelikož svaly jsou těžší než tuk. Z tohoto důvodů se mohou výrazně měnit vaše tělesné proporce – samozřejmě k lepšímu. Nevažte se, ale měřte se.
  • Zmizí deprese, zlepší se nálada. Během cvičení se uvolňují látky zvané endorfiny – hormony štěstí. Nezřídka lidé vyhledávají jakýkoliv druh sportovní aktivity právě proto, že dobře vědí, že si při cvičení „vyčistí hlavu“. Při posilování nedochází jen k upevnění těla, ale i ducha. Nemusíte hned zvedat těžké váhy, stačí lehčí činky a cvičení určené pro ženy. Mimo to posilovat se dá i s vlastní váhou, nejsou-li vám činky po chuti.
  • Zrychlíte metabolismus – když začnete cvičit/posilovat, patrně zaznamenáte i větší chuť k jídlu. Budete jíst více, přitom hubnout. Jak je to možné? Silový trénink pomáhá budovat svaly a na jejich vybudování si tělo bude brát z vašich tukových zásob. Právě to je proces, který zrychlí váš metabolismus. Ideální je navíc cvičit pokaždé něco jiného tak, aby vaše tělo předem nevědělo, jaký trénink jej čeká. Jedná se o princip „matení těla“. Budete-li chodit běhat s myšlenkou, že zhubnete, půjde to hezky ze začátku, poté si tělo vytvoří návyk a už to s ním nehne – to se vám u posilování nestane, budete-li tréninky měnit a střídat. Vhodné jsou kruhové tréninky, bodyrock, bootcamp, crossfit apod. Cvičení, kde se využívá síly/posilování dnes existuje nespočet. Rozhodně to není žádná nuda.



Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*