Jak se přinutit cvičit a který sport je na hubnutí nejlepší?

Který sport je na hubnutí nejlepší

Přemlouváte sami sebe, že je nejvyšší čas pustit se do cvičení, zhubnout nějaké to kilo a zpevnit postavu? Pak by bylo nejvhodnější najít si sport, který vás bude bavit, a také osobního trenéra, který působí jako výtečný donucovací prostředek, když naše vůle není dostačující.

Zaplacená permanentka a odborný dohled jsou věci, které i toho nejlínějšího člověka přimějí zvednout zadek z gauče. Mnoho lidí přepadne chuť něco se sebou udělat, skočí do toho po hlavě a následující den trpí svalovicí. Začínat se má pozvolna, postupně a hlavně setrvat – nenechat se odradit.

Cvičení na principu matení těla

Přestože běh je považován za nejlepší pohyb při hubnutí, může vás zradit, když nebudete vědět, jak správně běhat. Než se tedy pustíte do jakékoliv pohybové aktivity je vhodné, něco si o tom blíže zjistit. Osobně doporučuji střídat různá cvičení, která si vyberete a budete vědět, že vás neomrzí. A cvičení vás neomrzí právě, když si vyberete více aktivit, které budete libovolně střídat. Lidské tělo je velmi mazané, pokud budete cvičit jedno a totéž, časem si navykne a výsledky se zastaví. Což je okamžik velmi demotivující a mnoho lidí právě v tuto chvíli s cvičením přestane.

Sedněte si a sepište sporty, které vás nejvíce osloví, a snažte se vytvořit týdenní plán. Ideálně, když nebudete chodit plavat například každé pondělí, v úterý jezdit na rotopedu, ve středu hrát volejbal apod. Prohazujte sporty libovolně a vaše tělo si nezvykne. Zkrátka nebude nikdy vědět, co ho čeká za pohybovou aktivitu. Tím nechceme tvrdit, že například posilování nemá smysl – bezpochyby má, ale je to běh na dlouhou trať. Chcete-li výsledky vidět v krátkém čase, cvičte dynamicky a aktivity různě střídejte. Přinášíme vám pár tipů na pohybové aktivity, které by vás mohly oslovit. Stačí si jen vybrat dle vaší krevní skupiny to pravé. Někoho bude bavit běhání, jiného plavání, dalšího aerobic, zumba, badminton, lyžování, bruslení. Žádné výmluvy, že se vám nechce – zkrátka vyberte si alespoň 3 sporty, které vás osloví.

Pohybové aktivity

Aerobic – Při tomto cvičení spálíte 1800 kJ za hodinu. Je to sportovní aktivita vhodná pro intenzívní hubnutí. Zvlášť když člověk s pohybem teprve začíná.

Badminton – Tento sport milují už malé děti. Spálí se při něm 2 až 4,5 tisíce kJ za hodinu hry. Je vhodný pro zvýšení celkové kondice a posilují se při něm nohy a hýždě. Je výtečným pomocníkem při boji s celulitidou, což ocení především ženy.

Bruslení – Během hodinky bruslení na kolečkových bruslích spálíte v závislosti na terénu až 2000 kJ. Je to pohybová aktivita vhodná pro posílení a udržení fyzičky, zpevnění svalů nohou a hýždí. Sport je vhodný i pro lidi s nadváhou (nezatěžuje to klouby tolik, co běh).

Akvaaerobik – Cvičení by mělo probíhat v teplejší vodě, studená příliš hubnutí nepomáhá. Spíte při něm 2000 kJ a napomáhá jednak hubnutí i zpevňování svalů.

Běh sporty – Nejsou paradoxně vhodné pro obézní lidi, protože mohou zatěžovat klouby. Sportů, při kterých se běhá, existuje nespočet. Pomáhají udržet fyzickou kondici a zpevňuje se spodní část těla. Spálíte v rozmezí od 2 do 4,5 tisíc kJ během hodiny. Poměrně rychle se u nich hubne a celkově napomáhají tvarovat postavu, posilují srdce. Pokud trpíte nadváhou a chcete běhat – začínejte pozvolna, třeba svižnější chůzi a střídat s klusem. Běhat se dá po asfaltu, polní cestě, na běhacím páse. Vždy zvolte správnou běžeckou obuv dle terénu.

Běžky – Patří-li zimní sporty k vašim favoritům, můžete na běžkách spálit od 2000 do 5000 kJ. Je to sport vhodný pro celkové zlepšení kondice. Při intenzivním pohybu zapojujete celé tělo včetně rukou.

Jízda na kole – Na kole zabírají nejvíce nohy, a pokud šlapete do kopce ve stoje, tak i hýždě. Zhubnout se během hodinky dá 3400 kJ. Díky jízdě na kole nezatěžujete klouby a vazy, proto je tento sport vhodný i pro obézní lidi a lidi s nadváhou. Tuky se začínají při jízdě na kole spalovat přibližně po 20 minutách.

Pilates – V poslední době oblíbené cvičení, kde je hubnutí pomalejší, ale přispívá k vytvarování postavy. Během hodinky se spálí 1200 kJ.

Squash – Podle tempa hry je zde možné spálit až 3700 kJ za hodinu. Tato zábavná hra je spíš doplněk dalších zeštíhlujících pohybových aktivit. Jen málokdo vydrží hrát celou hodinu ve stejném tempu. Sport je to náročný na výdej energie i kondici. Cvičí hbitost, rychlost a postřeh.

Další vhodné sporty – Spinning, rychlá chůze, fitness, tenis, bodyrock, bootcamp, stolní tenis, tanec, plavání, volejbal, taebo, box. Jak sami vidíte, dnes máme možnost vybírat z nepřeberného množství sportovních aktivit. Pro každého se najde něco…

Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*