5 tipů jak zhubnout a nevzdávat to

Zdravá strava-foto

Sluníčko už laškuje a těšit se můžete na stále teplejší dny. Ovšem na mnohé čeká i nepříjemné překvapení, když se snaží zapnout letní kalhoty. Co teprve, až dojde na zkoušení plavek. Ukazatel na váze umí být nemilosrdný, odhalí kila, která jste naspořili během zimy a chladného jara, kdy se nikomu nechtělo ještě vylézat ven.

Zatímco mikina či svetr dokáže šikovně nějaký ten faldík ukrýt, léto vás vhodí rovnou do reality. Jenže ruku v ruce s přibývajícími kilogramy jdou většinou i špatná nálada, úbytek energie, zdravotní problémy a čím více člověk kyne, tím méně se mu chce hýbat.

Očistěte své tělo od jedů

Chystáte-li se hubnout nebo jen nastartovat své tělo, je vhodné začít očistnou kúrou. Konzumací nevhodných jídel s vyšším obsahem jednoduchých cukrů či tuků zanášíte (intoxikujete) své tělo. Nadbytečné cukry se mění na tuk, který se usazuje v celém těle a nejen pod kůži, ale i v cévách a vnitřních orgánech. Odpadní látky dávají poměrně hodně zabrat ledvinám, ale ulpívají také v trávicím traktu. Aby mělo tedy vůbec hubnutí nějaký význam, doporučuje se začít očištěním organismu. Škodlivé látky nejsou obsaženy pouze v potravinách, ale i lécích, kosmetice, ovzduší a mnoho jedů vzniká také v důsledku stresu a celkově špatného životního stylu.

Jak začít s hubnutím

  1. Stanovte si den, kdy začnete s detoxikací (detoxikačních programů existuje celá škála). Vždy záleží na tom, jak moc se cítíte bez energie, jak často býváte nemocní. Mnohdy stačí najet na lehký režim, jindy si to žádá razantnější přístup. Nikdy si neříkejte, že to nedokážete, protože to znamená, že sami sobě nevěříte a nemá tudíž smysl nic začínat.
  2. Řekněte o svém záměru nejbližšímu okolí, protože se budete snažit nezklamat. Je to vlastně forma veřejného závazku a nechcete přece, aby si o vás druzí mysleli, že si děláte z pusy trhací kalendář.
  3. Dejte si reálné cíle. Mnoho lidí si hned na začátku stanoví jen těžko dosažitelný cíl, což je demotivující. Cíle lze pak vždy posunovat dál. Mnohem lepší je, když uvidíte malý pokrok – nebudete mít tendence to vzdávat a mít pocit nedosažitelného cíle.
  4. Buďte stále pozitivní a mějte na mysli, že to děláte především pro sebe – staňte se sami sobě prioritou. Jakmile budete mít šedivé myšlenky, připomeňte si, proč a pro koho to děláte! Klidně si nalepte na lednici či na PC fotku, jaká je vaše vysněná postava – váš idol (ale jak jsme již uvedli, aby to bylo v rámci reálných možností).
  5. Nevažte se, ale měřte se a foťte se. Váha pokud není opravdu hodně kvalitní, nevážíte-li se nazí a vždy ve stejnou hodinu, nalačno a po toaletě, může tu a tam ukazovat nemalé rozdílnosti. Navíc žena před menstruací může vážit více a mít větší bříško – organismus zadržuje více vody.

Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*