skip to Main Content

Jak vyléčit krvácející srdce aneb když se láska nepovede

Zlomené Srdce U ženy - Ilustrační Foto

Každý konec vztahu bolí a člověk má dojem, že se mu srdce roztříštilo na tisíce malinkatých kousíčků. A čím déle vztah trvá, tím je pochopitelně rána hlubší. Rozchod dokáže srazit na kolena i toho největšího tvrďáka. Určitě se shodneme na tom, že neexistuje větší bolest, než když člověka bolí srdce. Má-li člověk čerstvě po rozchodu, pak bolí každý další úder.

Máme pocit, že nic nemá smysl, vše pěkné je již za námi a nikdy to už nebude tak hezké. Pravdou je, že už to nikdy nebude takové jako dřív, ale neznamená to, že to nemůže být ještě lepší. Nicméně v daný okamžik máme tendence vidět vše černě. Samozřejmě, že krvácející či bolavé srdce je jen metafora. V podstatě se jedná o vnitřní bolest z nevydařené lásky. Ten, kdo to někdy zažil, dobře ví, jakou to má hloubku. Přijít o člověka, kterého jsme milovali a stavěli si vzdušné zámky, zkrátka hodně bolí. Nicméně tam kde se jedna cesta uzavře, otevře se druhá. Jak přežít tento srdcebol vám poradíme v dnešním článku.

Stop alkoholu

Jestli něco opravdu nedělat, pak je to prolévat hrdlo alkoholem s vidinou, že utlumí bolest. Možná, že se to na malou chvíli i povede, ale na druhý den je člověku ještě hůř. Alkohol rozhodně není lékem na bolavé srdce. Tak co tedy?

Koníčky

Zkuste se něčím zabavit. Ano, není to lehké, protože člověku se vůbec nic nechce. Nejraději by se hrabal ve vzpomínkách, trápí se otázkami a hledá na ně odpovědi. Nejhorší co člověk může udělat je deptat se výčitkami, hněvem, lítostí. Tyto pocity tam samozřejmě jsou, ale zkuste se s nimi neztotožňovat. To čemu nedáme energii, se nemůže logicky ani rozvíjet. Nedávejte energii negacím, ale pozitivum. Dělejte něco, co vás aspoň na chvíli odpoutá, zaměstná a zabaví. Kreslete, tancujte, zpívejte, fotografujte, vyšívejte – zkrátka najděte něco, co vás učiní spokojenými, byť by na malou chvíli. Světlých okamžiků začne postupně přibývat.

Sportujte

Sport je výtečným prostředkem na překonání negativních emocí. Při pohybové aktivitě se vyplavují endorfiny – hormony štěstí. Klidně si běžte i zaboxovat a vybijte ze sebe zlo, běžte si zaběhat, vyběhejte se z bolesti. Tancujte a vnímejte příval pozitivní energie, unavte své tělo fyzicky a uvidíte, že bolest bude menší a menší. To, že se vám nic nechce, dobře víme, ale pokud opravdu stojíte o pomoc, pak se přinuťte.

Pláč

Máte-li tendence hrabat se v minulosti a žít vzpomínkami, unikne vám přítomnost a brzdíte si zářivější budoucnost. Udělejte za minulostí tlustou čáru a běžte dál. Pláč k rozchodu patří, zadržovat slzy ničemu nepomůže. Ale vše má své meze. Zbytečně si nelibujte v sebemrskačství. Plačte, aby bolest odešla, ale neplačte věčně. Je potřeba naučit se dívat i za obzor. Tam v dáli na vás čeká lepší život, nové a krásné okamžiky.

Vaše hodnocení:
5/5 - (1 hlas)

Nejnovější příspěvky

Sedavý způsob u počítače

Co vše může způsobovat sedavý způsob života a nedostatek pohybu

Moderní technologie usnadňují lidem v mnoha směrech život, i ten pracovní. Drtivá většina z nás tráví většinu pracovního dne usazená do křesla či kancelářské židle před monitorem PC, odkud řeší všechny pracovní…

Diskuze

Back To Top
Vyhledat