Jak na mastné vlasy



Mastné vlasy

Trápí vás rychle mastící se vlasy? Pak v tom nejste sami. Tento problém potrápí až 30 % české populace. Děláte, co je ve vašich silách a stejně nedosahujete požadovaného výsledku? Příčin neexistuje zase tak velké množství a dá se jim předcházet. Možná jste jen neurčili správně typ vašich vlasů. Pamatujte, že na nápravu není nikdy pozdě.
Ačkoliv se tvrdí, že vlasy bychom si měli mýt tak často, jak je potřeba, není toto tvrzení úplně správné. Optimální frekvence mytí vlasů neexistuje. Vše je ovlivněno mnoha faktory. Ovšem co lze opravdu potvrdit, že každodenní mytí vlasů není pro ně prospěšné a zdravé. Chápeme, že rychle mastící se vlasy k tomuto kroku přímo svádí, proto se jedná o začarovaný kruh. Chcete-li tento pomyslný kruh rozetnout, přečtěte si následující rady a tipy.


Agresivní vlasová kosmetika

Jednou z příčin často mastících se vlasů je agresivní vlasová kosmetika. Ta vlasy nepřirozeným způsobem odmašťuje a zbavuje vlasového séba, a tak i přirozené obranyschopnosti. Vlasové sébum pro vysvětlení je složitá směs lipidů umístěných v dermis. Společně s potem vytváří sébum na povrchu pokožky ochranný film, jež chrání před dehydratací.
Ideální je řídit se pravidlem dvou přípravků – omezit používání více druhů kosmetiky. Znamená to, že při mytí se použije pouze šampon, maximálně kondicionér, který se neaplikuje na vlasovou pokožku, ale jen do délek. V ten samý den vynechat používání ochranných sér, vlasových masek, gelů, laků. Vlasy se tím akorát ještě více zatíží a mastí se rychleji. Vhodné je rovněž omezit kulmy a žehličky, které způsobují přehřívání a podráždění pokožky, jež vyprovokuje produkci většího množství vlasového séba. Existují však ještě i další příčiny než vlasová kosmetika a nešetrné zacházení.

Hormonální nerovnováha

Hormonální nerovnováhu pociťují především těhotné ženy, novopečené maminky, dívky v pubertě a ženy, jež vysadily hormonální antikoncepci. V těchto případech pomůže jen trpělivost a čas. K dalším příčinám patří i genetické dispozice, nesprávná péče o vlasy, stres, nevhodný jídelníček.

Zdravou stravou ke krásným vlasům

Je nutné si uvědomit, že celková psychická i fyzická kondice se podepíše nejen na stavu pleti, ale i kvalitě nehtů a vlasů. Jedno souvisí s druhým. Ať už jde o vlasy mastící se, suché, lámavé, většinou se najdou i další kosmetické neduhy. Nejdříve je doporučováno začít u změny životosprávy (tedy nastolení vhodného jídelníčku), poté vyhledat vhodný typ kosmetiky určený přesně na míru našim vlasům a pokožce.
Co se vhodnosti potravin týká, je vhodné se vyvarovat jídlům bohatých na nasycené mastné kyseliny: tučné maso, máslo, sádlo, uzeniny, mléko, dorty, polevy, trvanlivé pečivo, polotovary. Naopak je vhodné zařadit do jídelníčku potraviny bohaté na nenasycené mastné kyseliny: ořechy, semínka, rostlinné oleje, ryby. Samozřejmostí je i zelenina, ovoce, luštěniny.


 

 



Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*