Jak shodit poporodní kila?



Poporodní kila

Cítila jste se před porodem jako hroch a měla jste strach i z toho, že když si vlezete do vany, prošlápnete ji? A přetrvává u vás tento pocit i nyní, když již máte po porodu a v postýlce se vám choulí malý uzlíček štěstí? V tom případě nevěste hlavu, neboť se jedná o absolutně normální stav. Poporodní kila nezmizí jako mávnutí kouzelného proutku ihned, co opustíte oddělení šestinedělí v nemocnici, ba naopak, na svou původní váhu se můžete dostat až klidně i o dalších devět měsíců později. Nevěste tak hlavu a nechte se inspirovat radami, které vás k vaší původní váze opět dovedou.


Nepřipravte se zbytečně o možnost kojit své dítě

Kojící začátky nejsou pro žádnou matku jednoduché, obzvláště pro matky, které mají své první dítě. Poté, co se ovšem vše dostane do téměř zajetých kolejí a začnete kojit na jedničku, může přijít zlom a velmi náročný proces celé tvorby mateřského mléka může být ta tam. Pokud se totiž rozhodnete, že začnete hubnout ihned, co vás propustí z porodnice a nebudete jíst vyváženě, potažmo vůbec a namísto toho budete drhnout pot při aerobiku, může se stát, že noci s vaším děťátkem budou ještě náročnější, jelikož dítě bude vystresované stejně tak, jako maminka a tím pádem i více uplakané a vaše laktace se z ničeho nic nechtěně třeba i úplně zastaví, což je nesmírná škoda. Tudíž, není kam spěchat.

Jezte vyváženě a nezapomínejte na pravidelné procházky s kočárkem

Každý den, byste měla sníst minimálně tři porce jakýchkoliv obilovin, a to kupříkladu ve formě pečiva či příloh, dále tři porce kvalitní zeleniny, tedy kromě té, která vaše miminko může nadýmat, dvě porce ovoce a také mléčné výrobky, mléko jako takové, jednu porci masa a k tomu kupříkladu ještě nějaký ten sýr. K tomu všemu nezapomínejte na pravidelné procházky s kočárkem, díky kterým si uštědříte pohyb na čerstvém vzduchu a načerpáte tak novou energii.

Doporučené cvičení po porodu

Jóga a pilates

Tyto oblíbené aktivity, které naleznete téměř v každém fitness zařízení, vám pomohou kvalitně zpevnit pánevní dno a dokonale stáhnout vytahané poporodní bříško. Tyto aktivity navíc můžete navštěvovat i v těhotenství, při speciálních těhotenských kurzech jógy a pilates.


Posilování

Pokud jste byla před porodem zvyklá trénovat za pomoci osobního trenéra, můžete ho začít navštěvovat i po porodu. Poproste ho přitom, aby se zaměřil zejména na správné držení těla, posílil vaše mezilopatkové svaly, které trpí pod náporem větších prsou a opět procvičujte pánevní dno.

Chůze

Velmi vhodná je nejen v období těhotenství, nýbrž i po porodu. Řeč je o obyčejné chůzi, kterou můžete provozovat buď sama, anebo společně se svým partnerem a také narozeným miminkem v kočárku. Při chůzi totiž nelétá vaše tepová frekvence nahoru a dolu, nepřetěžujete jednostranně svůj organismus a také neděláte žádné zbrklé pohyby.



Volžte komentář

Diskuse

Your email address will not be published.


*